Ansökan om plats

Placeringsuppgifter

KarshultCentrumDär det finns plats

Medlemskap

Bergsgårdens förskola är ett föräldrakooperativ. Du kan du läsa mer om föräldrakooperativ och innebörden av ett medlemskap i föreningen på sidan Vår förskola. Då en plats på förskolan accepteras är medlemskap i föräldraföreningen obligatoriskt. Det finns möjlighet att bli medlem i föräldraföreningen under kö-tiden.

Vill bli medlem under kö-tidenVill vänta tills barnet är inskrivet på förskolan

Avgifter för förskola år 2024

Avgiften för förskola baseras på hushållets samlade bruttoinkomst per månad. Det är därför viktigt att du har anmält din inkomst till oss.

I Jönköpings kommun tillämpas en maxtaxa med inkomsttak på 56 250 kr enligt Skolverkets rekommendationer

Avgift för barn 1-2 år

1266 kr

844 kr

422 kr

Avgiftsfritt gäller från och med augusti månad det år barnet fyller 3 år. Allmän förskola gäller endast de tider som förskolan anvisar.

Avgiften betalas under 12 månader per år (och beräknas utifrån hushållets avgiftsgrundande inkomst per månad).
    * Barn 4 eller fler: avgiftsfritt

Faktura

Avgiften för förskola betalas tolv månader per år. Avgift betalas innevarande månad. Faktura skickas ut per mejl i början av månaden och ska betalas inom 25 dagar. Vid försenad betalning debiteras en förseningsavgift.

Vad räknas som avgiftsgrundande inkomst?

Med inkomst avses lön före skatt och andra skattepliktiga inkomster (ex. föräldrapenning, traktamente, pensionsförmåner, vårdbidrag etc). samt överskott i näringsverksamhet.

Inkomstanmälan

För att vi ska kunna debitera dig rätt avgift är det viktigt att du har anmält din inkomstuppgift till oss. Anmälan om inkomst ska göras:

• När barnet börjar förskola
    • Var 12:e månad (även om inkomsten inte ändrats) om du inte uppgett Maxtaxa
    • När familjens inkomst ändras
    • Efter begäran från förskolan eller kommunen

Om du inte anmäler din inkomst kan du komma att bli placerad i högsta avgiftsklassen.